Tip & Tricks

Hvad er automatik?

Automation er måske ikke et ord som siger dig så meget, men det kan dog være et vigtigt emne at blive klogere på, hvis du har en produktion eller lever af at sælge et produkt. Automatik er nemlig forbedring og effektivisering af produktion, arbejdsmiljø, sikring med hensyn til at kvalitet holdes ensartet, samt forsikring for at dokumentation kan oprettes og bevares for hver enkelt del af de pågældende arbejdsprocesser. Det lyder måske ikke særlig konkret, men mulighederne med gode automationsløsninger er mange, og det kræver ikke megen forståelse for emnet at forstå, at de forbedringer automatik tilbyder, kan gavne din virksomhed anseeligt.

 

Er du interesseret i at lære mere om fordelene ved automationsløsninger? Så kan du hurtigt blive klogere på disse.

 

Oplev forskellen med effektive automationsløsninger

I sin bredeste forstand har automation til formål at effektivisere arbejdsprocesser på en måde som kan spare på menneskelig arbejdskraft. Man tænker måske i første omgang, at det typisk vil være fysisk arbejde, automatik software vil kunne forbedre. Men det er dog ikke bare fysiske menneskelige resurser som kan blive forbedret. Med de rette automationsløsninger kan også mental menneskelig arbejdskraft blive opgraderet. Så vil du gerne have optimeret din databehandling eller din informationssamling? Så er der også hjælp at hente fra veludført automation.

 

Men er det nu også sandt? Og i så fald hvordan er det så, det vil komme til at fungere i praksis? Det vil du forhåbentlig blive klogere på nedenfor.

Hvad er marketing automation?

 

Som navnet antyder, har marketing automation til formål at effektivisere din virksomheds markedsføring, og kan gøre hele processen lettere, end du har været vant til. Sælger du dine produkter fra en webside, vil du gennem brug af automatik få hjælp til at finde ud af, hvilke produkter dine potentielle kunder har vist interesse i. Det vil hjælpe dig med at finde ud af, hvem din målgruppe er, og hvorledes du kan forøge dine salgstal ved at tilbyde de rette produkter til dine kunder.

 

Hvis du har arbejdet med onlinesalg, kender du sikkert til termerne indenfor salg og kundepleje med internettet som platform. Gode automationsløsninger vil hjælpe dig med at forbedre din segmentering, kortlægge dine potentielle kunders opførsel, og med at blive klogere på, hvordan du skal håndtere leadscoring. Du kan også lære hvilke af dine leads som er kvalificerede til salg gennem at sikre dig, dine kunder får målrettede reklamer som øger chancen for salg. Dette vil holde en høj kundetilfredshed gennem at reklamere med produkter som er relevante for hver enkelt kunde.